Koreografit: Hanna ja Laura Pitkänen (toukokuu 2019)
Musiikki: Haloo Helsinki: Ei suomalaiset tanssi (saatavana Spotifysta)
Iskuja: 32
Seiniä: 4
Vaikeustaso: keskitaso (low intermediate)

Tämä tanssi nousi esiin Suomen Rivitanssinohjaajien (SRO) ideapäivillä syksyllä  2019. 

 

Intro: 32 iskua


[1-8]: STEP R FORWARD, L TOGETHER, SHUFFLE STEP TO SIDE, STEP L FORWARD, L, 1/2 TURN R ON THE SPOT, SHUFFLE FORWARD
1-2 Astu oikea eteen, astu vasen viereen
3&4 Astu oikea sivulle, astu vasen oikean viereen, astu oikea sivulle
Kertosäkeessä lauletaan “Cha cha”, tee cha chan tekniikalla
5-6 Astu vasen eteen, käänny ½ oikealle paino vasemmalla
7&8 Astu oikean eteen, astu vasen oikean viereen, astu oikea eteen
Kertosäkeessä lauletaan “polkkaa”, tee polkka tekniikalla


[9-16] STEP L FORWARD, PIVOT ½ R, L SAMBA CROSS, HOP FORWARD, HOP BACK, HOP FORWARD x 3
1-2 Astu vasen eteen, käänny ½ siirtämällä paino oikealle
3&4 Astu vasen oikean yli, astu oikea sivulle, siirrä paino takaisin vasemmalle (cross rock recover)
Kertosäkeessä lauletaan “sambadaa”
5-6 Hyppää tasajaloin eteen, hyppää tasajaloin taakse
7&8 Hyppää tasajaloin eteen, hyppää tasajaloin eteen, hyppää tasajaloin eteen **
Kertosäkeessä lauletaan “letkajenkkaa” (pienet hypyt, polvet koukistettuina)

[17-25] SKATE R, SKATE WITH 1/4 TURN L, BOOGIE WALKS x 3, ¼ TURN L, ROCK BACK R, FULL TRIPLE TURN L GOING FORWARD
1-2 Skate oikealla, käänny ¼ vasemmalle tekemällä skate vasemmalla
3&4 Juokse oikea, vasen, oikea tai boogie walks
5-6 Käänny ¼ vasemmalle astumalla vasemmalla eteen, siirrä paino takaisin oikealle (valmistaudu vasempaan käännökseen)
Kierrä ylävartaloa ¼ takaisin oikealle valmistautuaksesi pyörähtämään vasemman olan yli
7&8 Astu vasemmalla eteen, astu oikealla taakse kääntyen ½ vasemmalle, käänny ½ vasemmalle astuen vasemmalla eteen
Helpompi vaihtoehto: juokse vasen, oikea, vasen

[26-33] PIVOT ¼ L x 3, CURTSEY OR BOW 
1-2 Astu eteen oikealla, siirrä paino vasemmalle kääntyen ¼ vasemmalle
3-4 Astu eteen oikealla, siirrä paino vasemmalle kääntyen ¼ vasemmalle
5-6 Astu eteen oikealla, siirrä paino vasemmalle kääntyen ¼ vasemmalle *
7-8 Koukista polvet, suorista jalat (miehet voi kumartaa) (9:00)

*TAGIT 1&2: Seinän 3 (3:00) ja seinän 7 (6:00) lopussa, muuta niiaus
1-2, 3-4,5-6 Hyppää eteen ja taakse jalat yhdessä, tee flick oikealla, shimmy olkapäät.
**RESTART: Seinällä 4, 16 iskun jälkeen on 4 iskun tauko, tee poseeraus ja aloita alusta (3:00).
LOPETUS: Seinällä 11 (alkaa 9:00) tanssi ensimmäiset 8 iskua, käänny ½ oikealle astumalla taakse, käänny ¼ oikealle astumalla sivulle (12:00)

Pidä hauskaa!